הילולת הבבא סאלי בנתיבות ומסע הקודש בסקווירא | חדשות אנ"ש

חדשות אנ"ש 1 Comment on הילולת הבבא סאלי בנתיבות ומסע הקודש בסקווירא | חדשות אנ"ש

כתב חדשות הקודש נתי קאליש בתוכנית 'חדשות אנ"ש' עם כל אירועי השבוע בקהילות וחצרות הקודש. הילולת הבבא סאלי בנתיבות – הנס העצום בסיכול הרקטות והטרגדיה בחזרה מהאירוע. הנסיעה המיוחדת של האדמו"ר מסקווירא עם נגידי החסידות לפולין. עצרת התפילה למען החטופים במלאת 100 יום למלחמה והבר מצווה לבנו של שר הדתות בירושלים

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

למעלה ממאה אלף מתפללים פקדו את ציון סידנא בבא סאלי, במוצאי שבת, ביום ההילולא ה-40 לפטירתו, במתחם הציון בנתיבות. לפי הערכות המשטרה, מספר המשתתפים השנה היה כפול ממספר המשתתפים בשנה שעברה. עם סיום ההילולא התגלה הנס הגדול, שהחמאס תכנן לירות מט"ח כבד של טילים בעת ההילולא לנתיבות, אך לוחמי צה"ל עלו על התכנית והשמידו את המשגרים מבעוד מועד. אתמול בבוקר, לאחר יציאת כוחות צה"ל ממרכז רצועת עזה, הגיע המטח לנתיבות, ופגע בחנות בעיר, בזכות הבבא סאלי, האירוע הסתיים ללא נפגעים.

הילולות רבות לכבוד הבבא סאלי נערכו בכל הארץ, בהילולא שנערכה במבשרת ציון, נכד מרן האדמו"ר מויז'ניץ ונכד הבבא סאלי רבי ישראל דוד אבוחצירה, פצחו בריקוד משותף.

בספינקא רמת אהרן, התכנסו במוצ"ש למעמד מיוחד והתחלת כתיבת ס"ת בראשות האדמו"ר מספינקא רמת אהרן, בשבח והודיה על הצלתו, בתאונה בה נהרג אביו רבי יצחק אייזיק וויס, בן האדמו"ר רבי יעקב יוסף מספינקא, בחזור מהילולת הבבא סאלי לפני 40 שנה.

גם השנה קרה אירוע מצער, הבחור החשוב נהוראי וקנין ז"ל תלמיד ישיבת 'דברי חיים' בבני ברק ותושב מגדל העמק, נהרג בתאונת דרכים בעת שחזר מהילולת הבבא סאלי בנתיבות, והוא בן 18 בלבד.

ביום ראשון מלאו מאה ימים למלחמה. בכותל המערבי נערך מעמד מיוחד, בו הודלקו מאה אלף נרות נשמה על ידי המשפחות השכולות, לזכר הנרצחים. לאחר מכן המשתתפים שרו שירי תפילה.

רגעים מרגשים היו גם השבוע, כאשר עשרות בחורים הגיעו למקום הטבח ברעים ושרו שם שירי תפילה ובקשה לגאולה.

מגיד המישרים הרב ברוך רוזנבלום נשא השבוע דברי התעוררות מרגשים בעצרת למען החטופים, בהשתתפות עובדי עיריית בני ברק.

עם יציאת הכוחות מעזה, לוחמים רבים מתחילים לספר על הניסים שקרו להם במלמה. הלוחם עילי פדרמן, שנפצע בעזה מפגיעת RPG, בירך אתמול "הגומל" במערת המכפלה.

המשפיע רבי אלימלך בידרמן שהה בשבת האחרונה במירון למרות המצב הביטחוני המורכב, יחד עם אברכי החבורות של ביתר. במהלך השבת דיבר ר' מיילך על ההתחזקות בימי השובבי"ם ובמוצאי השבת נערכה הדלקה לכבוד רבי שמעון בר יוחאי.

במעונו של הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר נערך מעמד תחילת כתיבת אותיות לזכרו של הרה"ח רבי אברהם הורביץ זצ"ל חמיו של האדמו"ר מפינסק קרלין. המעמד נערך בהשתתפות האדמו"רים מרחמסטריווקא ופינסק קרלין.

האדמו"ר מתולדות אהרן השוהה בימי השובבים עם חסידיו בעיר טבריה, הגיע השבוע לקבר רבי מאיר בעל הנס והדליק שם את נר התמיד. הרבי הגיע גם לביקור אצל אחיו האדמור מתולדות אברהם יצחק ששוהה בהר יונה.

האדמו"ר מסקוורא יצא לפני שבת, למסע קודש לפולין. בדרך לקרקוב עצרו החסידים לאמירת תהילים בקברו של רבי אלימלך מליז'ענסק. האדמור הגיע עם חסידיו גם לציון הרמא, שם נערך מעמד תפילה. בשבת שהה האדמו"ר בעיר קרקוב שבפולין, יחד עם מאות נגידים ותומכי החסידות. ילד הפלא בנצי קלצקין מלווה במקהלת 'מלכות' ריגש בערב שבת, עם "רזא דשבתא".

מרן הרבי מויז'ניץ הזכיר במהלך סעודה שלישית את המגבית עליה הכריז בשבוע שעבר, ואמר לחסידים שייתכן ויצא למסע התרמות בחו"ל לצורך גיוס הכספים.

השבוע הגיע מרן הגאון רבי דוד יוסף למעונו של מרן האדמור מצאנז בנתניה. השניים הסתגרו למשך שעה ארוכה ביחידות ושוחחו בדברי תורה. לאחר מכן הרבה מצאנז ליווה את הרב דוד יוסף בצאתו.

האדמו"ר מסאדיגורה הגיע לביקור אצל חסידיו בלייקווד. הרבה שהה עם חסידיו בבית מדרשו בשבת, ובמוצאי שבת נערך הטיש בו נפרדו החסידים מהאדמור ששב לארץ.

השבוע הגיע האדמור משאץ ויזניץ למעונו של האדמור מערלוי. שני האדמורים עברו בתקופה האחרונה אירוע מוחי, ובניסים הם עברו את התקופה הקשה. האדמורים שוחחו אחד עם השני על המצב הרפואי ושרו יחד שירי הודאה.

ביום שני חלה יום ההילולא של בעל השפת אמת מגור. בריכוזי חסידות גור נערכו סעודות הילולא לזכרו, ומספר חסידים אף עלו לציונו בעיירה גורא קלווריא שבפולין.

ביום שישי הלך לעולמו הרב שלום אליעזר קאין, משכונת בית וגן בירושלים. היה ממייסדי מפלגת ש"ס, ומקורב ליו"ר ש"ס אריה דרעי. הרב קאין היה מחסידי אמשינוב, וזכה שהרבי מאמשינוב השתתף בהלוויתו, שנערכה ביום שישי מבית וגן להר המנוחות.

חברי כיתת הכוננות של מודיעין עילית, הנמתאת בסמיכות לכפרים ערבים עוינים, זכו השבוע לעלות למעונו של אמש מרן הגר"ד לנדו. מרן בירכם בחביבות על פועלם, שימשיכו להצליח, ואמר להם כאשר הדברים נעשים על פי התורה וההלכה יש שמירה מיוחדת. הקדוש ברוך הוא יסייע בידכם".

בחורי ישיבת טשרנוביל הגיעו השבוע למעונו של מרן פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך, ושמעו ממנו דברי חיזוק במעלת לימוד התורה, ולאחר מכן שרו יחד.

ילדי תלמוד תורה "דרך תבונה" מירושלים נכנסו השבוע למעונו של מרן הגרמ"צ ברגמן שליט"א. בדברי חיזוק שנשא בפני התלמידים ביקש מהילדים להתפלל עמו יחד את תפילת "אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה ובשביה"

בליל שבת בשעת לילה, ערבי שיכור נכנס לבניין ישיבת בריסק בירושלים, ושבר חפצים מכל הבא ליד. הבחורים שנבהלו, ברחו מהמקום. השוטרים שהגיעו למקום עצרו אותו בכוח לאחר שניסה לתקוף אותם, אז התגלה שהוא פלסטיני תושב חברון עם אישור עבודה בבית חולים במזרח ירושלים.

וכעת נעבור לשמחות שהיו השבוע, ביום חמישי התקיימה שמחת החתונה לנכדת האדמו"ר מקרלין, בת לחתנו הגה"צ ר' משה וויליגר. המוני החסידים באו לרקוד ולשמוח עם ניגוני קרלין העתיקים כמיטב המסורת, במרכז הקהילתי החדש באלעד.

ביום ראשון התקיימה בביתר עילית שמחת החתונה לבתו של מנהיג קהילת המתמידים, רבי ברוך מרדכי מינצברג, המונים מתלמידיו באו לשמחה.

השבוע התקיימה בקנדה שמחת החתונה לבת האדמו"ר מטאהש, המוני חסידים באו לשמוח ולרקוד, בקרית טאהש בקנדה.

ברית מיוחדת התקיימה אתמול לנינו של הצדיק הרב דב קוק. חמיו מרן הגאון רבי יצחק זילברשטיין כובד בסנדקאות, והמוהל היה הרב קוק, שבירך את הברכות בניגון כדרכו בקודש.

ביום שני נערכה בירושלים שמחת הבר מצווה לבנו של שר הדתות מיכאל מלכיאלי. מרן הרב יצחק יוסף הגיע לכבד את המעמד, וברך את נער הבר מצווה שיזכה לעלות בתורה ויראה. בסיום האירוע, עלה השר יחד עם בנו לדואט משותף.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    זכות הצדיק תגן על כל עמי